Gabriela Firea, Sebastian Burduja și Nicușor Dan vorbesc despre calitatea vieții din București. Cei trei au răspuns la aceleași 10 întrebări despre cum vor să rezolve problema școlilor supraaglomerate, a spațiului verde, a imigranților, a serviciilor sociale și medicale, a mobilității urbane.
Chiar dacă nu au avut o dezbatere directă, Nicuşor Dan, Gabriela Firea şi Sebastian Burduja au răspuns, într-un interviu filmat, la zece întrebări ale societăţii civile, pe cele mai importante zece teme de mediu ale Bucureştiului.
Interviul a fost realizat pe baza priorităţilor strategice din Pactul de mediu pentru un oraş bun de trăit, lansat către candidaţi pe 28 mai de către Platforma de mediu pentru Bucureşti şi Platforma Civică Împreună pentru Centura Verde. Documentul expune zece direcţii de acţiune şi soluţii punctuale pentru un Bucureşti mai verde, mai respirabil şi cu o calitate a vieţii mai bună pentru locuitorii săi, conform unui comunicat de presă.
Principala sursă a poluării din București este traficul auto. „Care sunt primele trei măsuri pe care le veți lua pentru reducerea poluării provenite din trafic?”, au fost întrebați cei trei candidați la Primăria Capitalei.
„În primul rând, continuarea achiziției de autobuze prietenoase cu mediul. Pe de altă parte, mizez foarte mult pe parcările de tip «park and ride», la intrarea în oraș. De asemenea, benzile unice și Autobuzul Școlar, care este un proiect foarte important, pe care l-am lansat în sectoarele 1, 3 și 6. De asemenea, extinderea liniei de metrou”, a răspuns Firea.
„Trebuie să avem o strategie clară. Acesta este planul de mobilitate urbană durabilă. Ca să fie un plan corect, trebuie să se bazeze pe date origine-destinație, ca să știm exact unde se mișcă bucureștenii în fiecare zi. În paralel, trebuie să facem următoarele lucruri: cât mai multe zone pietonale, unde oamenii să se miște în voie, așa cum vedem pe Calea Victoriei în fiecare weekend. (…) Pentru piste pentru biciclete, trebuie să fim foarte ambițioși. Avem undeva la 10 milioane de euro, de la Ministerul Mediului. (…) Benzi dedicate pentru transport public verde și, nu în ultimul rând, să ducem cât mai mult trafic în subteran”, a explicat Burduja.
„Sunt lucruri pe care le-am început deja. Au durat mai mult decât ne propuneam noi. cred foarte mult în transportul public. Avem studiu de oportunitate pentru 250 de tramvaie. Asta va stimula oamenii să folosească tramvaiul. Avem studiu de fezabilitate pentru semaforizare inteligentă și cu etape de predare. Imediat după. vom face achiziția publică de materiale Între un an și jumătate și trei ani și jumătate, vom avea 550 de intersecții conectate cu serverul central”, a spus, la rândul lui, Nicușor Dan.